WEBOLDAL HIRDETÉS

Szerző: | ápr 19, 2020

A weboldalak reklámozása már régóta bevetett dolog. Mindenhol láthatunk weboldal hirdetéseket, Facebookon, Google kereséseink között, Instagrammon, de az offline médiában is találkozhatunk hirdetésekkel szórólap, autós matrica, vagy akár óriás plakát formájában. Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan érdemes weboldalt hirdetni és milyen hatást érhetünk el vele.

MIÉRT KELL REKLÁMOZNI A WEBOLDALT?

Sokan élnek abban a tévhitben, hogy ha elkészült a weboldal akkor egyből jönnek a látogatók. Azonban a valóság az, hogy általában a weboldal az elkészültét követően csak csepp a tengerben. Bár ahogy már a SEO szöveg oldalunkon említettük, a keresőoptimalizálásnak hosszú idő kell ahhoz, hogy beérjen, és Google találati listába bekerüljünk, azonban a hirdetések azonnali eredményt tudnak produkálni.

Miért nem elég a keresőoptimalizálás?

A weboldal két okból lesz látogatott, ha keresőoptimalizálva van, valamint ha hirdetve van. A keresőoptimalizálást már a weboldal elkészítése folyamán folyamatosan kell csinálni, hiszen így lesz jó eredményünk. Azonban ez még nem jelenti azt, hogy azonnal lesz látogatónk. Mire a Google feltérképezi a weboldalunkat az idő. Azonban ha egyből szükségünk van látogatókra, ügyfelekre, akkor nem jó ötlet megvárni azt, amíg a Google elvégzi a munkát.

Ilyenkor szükséges, hogy hirdetéseket adjunk fel. Ez egy azonnali eredménnyel működő lehetőség, így a weboldalunk elkészítését követően napok alatt beindulhat az üzletünk, szolgáltatásunk.

HOGYAN LEHET REKLÁMOZNI A WEBOLDALT?

Erre több lehetőség is van, offline és online módon is. Az offline módokkal nem foglalkoznánk, mint a szórólapozás, plakátolás, újságokban való hirdetés. Az online hirdetés sokkal érdekesebb, valamint sokkal jövedelmezőbb is. Egyik legnépszerűbb weboldal hirdetési forma a Google Adwords. A Google Magyarországon egyeduralkodó a keresőmotorok között, így a Google hirdetési felületével rendkívül sok embert eltudunk érni.

A Google Adwordsnek rendkívül nagy előnye, hogy egy részletes felületet kapunk hozzá, amelynek segítségével láthatjuk, hogy hányszor jelent meg a hirdetés, hányan kattintottak rá, stb. Konkrétan megtudunk célozni embereket, így nagyobb hatást tudunk elérni. A Google Adwordsnek másik nagy előnye, hogy klikkelési alapon működik, tehát csak akkor kell fizetnünk, hogyha rá is kattintottak a hirdetésünkre. Ezáltal csak olyan látogatókért fizetünk, akik potenciálisak, érdekli őket a tartalmunk.

A Google Adwords kampányokat bárki menedzselheti, azonban érdemes olyat felkérni erre a feladatra, aki ért is hozzá. Ha beállítottuk a kampányt, akkor a Google a kattintások után levonja az összeget.

Másik megoldás lehet a Facebookon, Instagrammon való hirdetés. Míg a Googlenél nincs túl sok variációnk arra, hogy hol jelenünk meg (a találati lista elején, alján, oldalán), addig a Facebooknál több helyen is megjelenhetünk. Például a hírfolyamban, videók között, jobb oldali sávban, javasolt videók között, az apróhirdetések között, sztoriban, Messengeren, Instangram hírfolyam és sztoriban, stb. Ezeknek a helyeknek mind mind más ára van.

Ha Facebook hirdetést indítunk, akkor láthatunk olyat, hogy kiemelt bejegyzés. Minden hirdetésünk során ott a lehetőség, hogy bejegyzés kiemelése. A kiemelést általában azok használják, akik nem igazán értenek a hirdetéskezeléshez, nem akarnak céget megbízni a hirdetésekkel. Ennek a használata egyszerű és gyors. Érdemes olyan bejegyzésre választani, ami jó reakciókkal rendelkezik, tehát van rajta lájk, kommentek, megosztások, stb. Így a kiemeléssel még nagyobb forgalmat tudunk ennek a bejegyzésnek szánni.

A facebook hirdetések során fontos szempont a képnek a kiválasztása, aminek négyzet alakúnak kell lennie. Érdemes kevésbé hivatalos képet választani, hiszen a néző így kevésbé észleli azt, hogy hirdetést néz. Fontos a jó cím kiválasztása. Legyen egyszerű, ne legyen túl hirdetéses, hiszen azt nem szeretik az emberek. A szövegnél megkötéseink vannak karakterben, így fontos, hogy csak azt írjuk le, ami fontos, mindig a lényeget közöljük, töltelék részek ne legyenek benne. Jó kulcsszavak, hívószavak elhelyezése fontos.

Ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el nagyon fontos a jó hirdetésnek a megoldása. Ha felmegy a facebookra, és tizenöt percen keresztül csak a hirdetéseket nézi, akkor láthatja, hogy vannak nagyon jól megcsinált hirdetések, és vannak nagyon rosszak. Hozzáértés nélkül megtudjuk állapítani, hogy a rosszak mitől rosszak és a jók mitől jók. Ezt érdemes elvégezni.

MENNYIBE KERÜL A WEBOLDAL REKLÁMOZÁSA?

A weboldal reklámozása annyiba kerül, amennyit szánunk rá. Ez elég ködös megfogalmazás, azonban valóban így van. Például ha elindít egy hirdetést Facebookon, azt megteheti 2000 Ft-ból is, nem kell hatalmas összegekre számítania. Ha felkeres egy hirdetésekkel foglalkozó céget, akkor kidolgoznak egy precíz hirdetési stratégiát, amelyben már pontos összegek lesznek. Sokkal fontosabb a jó hirdetés megalkotása, mintsem a pénznek az összege. Minimális összeggel, akár pár ezerforinttal is szép eredményeket lehet elérni.

MILYEN EREDMÉNYE VAN A WEBOLDAL HIRDETÉSNEK?

Egy jól beállított hirdetéssel nagyszámú új látogatót fog hozni. Ha mindent jól csináltunk, akkor nem csak látogatóink fognak nőni, hanem a jövendőbeli ügyfeleink, vevőink száma.

Tetszett a bejegyzés?

Segíts egy megosztással, hogy másokhoz is eljusson!