Online ügyfélszerzés legjobb módja 2020-ban

Szerző: | máj 4, 2020

Hogyan szerezzünk új ügyfeleket? Hogyan tudjuk meglévő ügyfeleink segítségével elősegíteni a vállalkozásunk növekedését? 2020-ban erre a válasz: online marketing. Az online marketing segítségével ma már könnyen és gyorsan tudunk új ügyfeleket szerezni. Ebben a cikkben segítséget nyújtunk azoknak, akik még most ismerkednek az online marketinggel, és szeretnének új szintre lépni. Akár egyedül is képes lesz ügyfeleket szerezni online úgy, hogy nem kell felkérnie egy marketing szakembert sem.

De először – mit jelent az, hogy online ügyfélszerzés?

Az online világban ügyfélszerzés alatt azt értjük, amikor különböző marketing stratégiai folyamatokon keresztül új ügyfeleket vonzunk weboldalunkra. Ez egy egyszerű mód arra, hogy vállalkozásunk nagyobb legyen, folyamatosan növekedjen, extra profitot hozzon, akár terjeszkedjünk, befektetőket, partnereket szerezzünk.

Ahhoz, hogy egy látogatóból ügyfél legyen végig kell mennie egy folyamaton. Először csak meg fogja tekinteni a weboldalunkat. Ha a weboldalunk jól van felépítve (marketing, design és más szempontból), akkor a látogatóból pár percet követően vevő lehet. De ehhez elengedhetetlen, hogy a weboldal által megismert vállalkozást hitelesnek bizonyuljon.

Új és régi ügyfelek megszerzése

Fontos olyan stratégiát kiépítenünk, melynek során új ügyfelek elé tudjuk tárni termékeinket, szolgáltatásainkat. Megcélozhatunk olyan embereket, akik ismernek minket, ám még nem az ügyfeleink, de akár olyan embereket is, akik számára teljesen ismeretlenek vagyunk. Ezutóbbi is nagyon jövedelmező, több statisztika is bizonyítja, hogy az emberek ma már könnyedén vesznek igénybe olyan szolgáltatást, vásárolnak olyan cégtől, amit nem ismertek addig.

A legegyszerűbb ügyfélszerző megoldás a tartalom készítés. Ha új, izgalmas, és releváns tartalom van az oldalunkon, akkor a látogatók hitelesnek fognak minket tartani, így nagyobb esély van arra, hogy belőlük vásárlók legyenek. Ennek egyik eszköze a blog. A blog mára már teljesen más, mint tíz éve volt. Vállalkozások számára kifejezetten jó, hiszen különböző témákról tudunk írni. Például, ha van egy klímaszereléssel foglalkozó vállalkozásunk, akkor tudunk írni arról, hogy miért fontos a fertőtlenítés, vagy arról, hogy mely klíma márkák a legjobbak. Ezáltal a látogatóban bizalmat ébresztünk,  bemutathatjuk, hogy valóban értünk a szakmánkhoz, és külön értékelni fogja, hogy ingyen osztunk meg hasznos tudást, praktikákat.

A blognál nagyon fontos, hogy valóban szakember írja a szöveget, vagy szakember irány mutatásával készüljön. Minden más esetben teljesen ellenkező hatást fogunk elérni. A blogok mellett jó ötlet, hogyha ebook-okat, útmutatókat adunk ingyenesen. Ha igényes, szép designnal van ellátva egy ebook, akkor a látogató nagyobb eséllyel fog minket felkeresni. Akár videókat is készíthetünk. Ez már egy komolyabb terep, itt már szakemberekre is szükség van, valamint fel kell mérni, hogy a mi célcsoportjaink bevonzhatóak-e videókkal.

Social media szerepe

A közösségi médiából kétféleképpen szerezhetünk ügyfeleket: ingyen, azaz organikusan, vagy fizetősen, azaz hirdetések által. Az organikus ügyfélszerzés egy hosszabb folyamat. Amíg szerzünk egy nagyobb követő bázist (1-2 ezer fő) addig akár hónapok telhetnek el. Organikusan elérni embereket hosszú idő és nagyon sok jó tartalom kell, hogy az emberek lássák azt, hogy megéri minket követni.

Azonban KKV-k esetében sokszor nincs idő várni, így jobb a hirdetésekre hagyatkozni, erről lejjebb olvashat bővebben. Fontos, hogy a social media felületeinket gondozzuk. Magyarországon a legnagyobb jelentősége a Facebook és Instagram oldalaknak van. Bár a tengeren túlon a Twitter nagyon népszerű, itthon alig használják. Fontos megvizsgálni, hogy ki a célcsoport, hiszen vannak alkalmazások, amiket egyes korcsoportok kizárólag, vagy egyáltalán nem használnak ( a tinédzserek körében például egyre alacsonyabb a Facebook használata, azonban a TikTok, a Snapchat és az Instagram minden felületet felülmúl).

Fontos, hogy rendszeres posztoljunk, de a posztjainknak mindig relevánsnak, hitelesnek, tartalmasnak kell lennie. Posztolhatunk cikkeket, blogposztokat, aloldalakat, de készíthetünk egyedi visualokat is, amin valami érdekességet osztunk meg. Cégtől és témától függően, akár vicces képeket és mémeket is megoszthatunk.

A social media oldalaknak nagy előnye, hogy itt egy közvetlen kapcsolatot tudunk létesíteni a követőinkkel. Válaszolhatunk a kérdéseikre, de akár meg is kérdezhetjük őket. Ha nincsenek meglévő követőink, akkor érdemes a hirdetéseket is fontolóra venni. Akár alacsony költségvetésből is jó eredményeket tudunk elérni.

Hirdetések

A hirdetések közül kiemelnénk a Facebook és a Google Ads hirdetéseket. Ez utóbbi esetében CPC hirdetésekről tudunk beszélni. Ez azt jelenti, hogy a Google megjeleníti a hirdetésünket (például a keresőben), de csak akkor kell fizetnünk a keresőóriásnak, hogyha rákattintottak a hirdetéseinkre.

Ezzel ellentétben Facebookon csak a megjelenésért kell fizetnünk. Mind a kettő a maga módján megéri, érdemes a kettőt egyszerre futtatni. Fontos a jó beállítás, ehhez érdemes jól utána olvasni, esetleg kikérni egy szakértő tanácsát. Ha bővebben szeretne olvasni a hirdetésekről, akkor korábbi cikkünkben foglalkoztunk a témával.

Email marketing

Bár sokan azt mondják, hogy az email marketing halott, azonban egyes szektorokban még mai napig megéri. Egy webshopnál például nagyon jól alkalmazható. Fontos, hogy tisztán szerezzük meg az email cím adatbázist, soha ne vásároljuk címeket. Email címeket szerezhetünk úgy, hogy a blogunkra hírlevél feliratkozást gombot teszünk, vagy úgy, hogy ingyenes bookletet küldünk ki emailben, amihez a látogatónak meg kell adnia az email címét.

Ezt követően a GDPR szabályokat betartva, például hetente tudunk kiküldeni hírlevelet, akár olyan embereknek is, akik még nem vásároltak tőlünk, nem vették igénybe a szolgáltatásainkat, de érdekelhetjük őket. Egy hírlevélben megjelenő szezonális akcióval, vagy promóciós kóddal könnyen ügyféllé tudjuk őket tenni.

Tetszett a bejegyzés?

Segíts egy megosztással, hogy másokhoz is eljusson!