EGYEDI, SEO SZÖVEGÍRÁS

Szerző: | ápr 19, 2020

Amikor szöveget írunk egy weboldalra az elsődleges célunk, hogy a látogatónak információt adjunk át. Ez lehet egy termék ismertetője, egy szolgáltatás leírása, egy bemutatkozás, bármi. Ami fontos, hogy a szövegeink úgy legyenek megírva, hogy azt a Google is értékesnek tartsa, így jobb helyeket érjünk el a keresési találatokban.

MI AZ A SEO SZÖVEG?

A SEO keresőoptimalizálást jelent. A szövegírás szempontjából ez azt jelenti, hogy olyan szövegeket írunk, ami a Google számára is értékes. Ezzel jó helyezést tudunk elérni a találati listában. A SEO szövegírásnak rengeteg szempontja van, ráadásul az elmúlt években ez sokat is változott. Régebben jó megoldás volt, hogyha kulcsszavakat halmoztunk, azonban ma már ez nem csak, hogy nem hatásos, hanem többet árt.

Miért fontos a szöveges tartalom a weboldalon?

Legfontosabb, hogy a látogató számára értékes információt adjunk át. Ha egy weboldalon nincsenek értékes információk, ha nem egyértelmű amit közölni akar, akkor a látogató el fog távozni, így ügyfelet, vásárlót veszíthetünk el. Ha megnézzük a nagy márkáknak az oldalait, akkor láthatjuk, hogy szinte kitalálják, hogy mire vagyunk kíváncsiak. Nézzük meg a legújabb Iphone weboldalát. Minden fontos információt kellő mennyiségben közöl.

A szövegnek mindig kell, hogy legyen célja. Például ha valakinek van egy autókkal foglalkozó blogja, akkor minden bejegyzéssel az lesz a célja, hogy objektívan bemutassa az adott autót, minden előnyét és hátrányát egyaránt. A jó szövegeknek ismerve, hogy logikusan, strukturáltan vannak felépítve. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a látogató végig olvassa a szöveget.

Ha jó minőségű szöveg van a weboldalon akkor csökkentjük a visszafordulási arányt. Ez azt jelenti, hogy tovább fognak a látogatók maradni az oldalon, így jobb lesz a keresési találat is. Ha sok jó minőségű szöveg van a weboldalunkon, akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy a látogatóink megosztják azokat a közösségi médiában. Ezáltal még több látogatóhoz tudunk jutni.

 

KULCSSZÓ HASZNÁLAT A SZÖVEGBEN

Sokan még úgy gondolják, hogy akkor jó a szöveg, hogyha tele van kulcsszóval. Azonban ma már jobb, hogyha a kulcsszó csak a témát adja meg. Ha túl sokszor szerepel egy kulcsszó a szövegben, akkor a Google jogosan gondolhatja, hogy kulcsszó halmozás történik. Ezt jobb elkerülni, hiszen ezt nem kedveli a Google. Természetesen ha írtunk egy adott témáról akkor nem lehet elkerülni a kulcsszó használatát.

Jó ötlet ilyen esetben, hogyha szinonimákat használunk, így a Google még relevánsabbnak fogja tartani az oldalunkat. Fontos, hogy választékos, jó minőségű szöveget alkossunk. A kulcsszavakat annyiszor használjuk, amennyiszer a szöveg igényli. Nem kell görcsösen számolni a kulcsszavakat, de érdemes úgy írni a szöveget, hogy csak annyiszor szerepeljen, amíg értelmes lesz a szöveg.

 

TIPIKUS HIBÁK A SEO SZÖVEGEKBEN

Fontos, hogy mindig az olvasónk nyelvén beszéljünk. Először mindig határozzuk meg azt, hogy kiknek írunk. Nem mindegy, hogy kiskamaszoknak, vagy professzoroknak írjuk a szöveget. A szóhasználat és a hangnem jó megválasztása nagyon fontos. Nagy hiba az, amikor a Googlenak írunk szöveget, és nem a látogatónak. Hiába írunk a szempontok szerint szöveget, hogyha a látogató számára az értelmezhetetlen és élvezhetetlen. Ha a legfontosabb szempontnak azt vesszük, hogy a látogató számára legyen jó a szöveg, akkor biztos, hogy nagy hibát nem tudunk véteni.

A legfontosabb, hogy soha ne másoljuk. Másolni tilos, nem csak az eredeti író miatt üthetjük meg a bokánkat, hanem a Google miatt is, aki nem értékeli, hogyha duplikált tartalommal találkozik. Fontos, hogy ne legyenek túl rövid szövegek, azonban ha egy bizonyos mennyiségen túl már nem lehet írni az adott témáról, akkor ne erőlködjünk gyenge szövegrészletekkel. Ha komoly témában írunk szöveget, például egészségügyi témában akkor még fontosabb a hitelesség, és a biztos információk, ezt a kereső óriás figyeli.

Ha szeretne jó SEO szövegeket, de úgy érzi, hogy nincs affinitása sem a szövegíráshoz, sem az irányított szövegíráshoz, akkor jobb, hogyha felkeres egy szakembert, aki jó minőségű szövegeket fog írni. Szolgáltatásaink menüpontban találkozhat a szövegírással, hiszen vállalunk egyedi szövegezést is.

MILYEN EREDMÉNYE VAN A JÓ SZÖVEGEKNEK?

Az eredménye elsősorban az, hogy visszatérő látogatókat tudunk szerezni, ezáltal több ügyfelünk, több vásárlónk lehet. Eredménye továbbá, hogy jó helyezést érünk a keresési találatokban. Az emberek megosztják a tartalmainkat így még több látogatóra teszünk szert. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy ez a folyamat nem azonnali. Nem lesznek azonnal ügyfeleink, látogatóink. Ez egy hosszú, akár több hónapos folyamat is lehet, amíg a Google felfedezi a weboldalunkat és helyezést ad.

Még több idő, hogyha volt meglévő tartalmunk, csak rossz minőségű volt. Ha ezt javítjuk, akkor akár fél év is lehet, amíg a Google újra felfedezi a weboldalunkat. Ez egy lassú, de érdemes munka, megéri rá időt, vagy pénzt áldozni.

Tetszett a bejegyzés?

Segíts egy megosztással, hogy másokhoz is eljusson!