7 DOLOG, AMI MIATT SZÜKSÉGE VAN A VÁLLALKOZÁSODNAK EGY WEBOLDALRA

Szerző: | ápr 19, 2020

Ha van egy vállalkozásod akkor biztosan gondoltál már arra, hogy szükséged lenne egy weboldalra. Sokak számára ez mindig csak egy ötéves terv része marad és végül soha nem szánnak rá pénzt és időt, hogy elkészíttessék weboldalukat. Pedig egy modern designnal ellátott, vevőszerző, brand építő weboldalra mindenkinek szüksége van.

MIÉRT?

A fogyasztói társadalom az elmúlt évtizedekben nagy változásokon ment át. A digitalizáció előrehaladtával megváltoztak a szokásaink, az életvitelünk ma már merőben más, mint száz évvel ezelőtt. De elég csak pár évtizedet visszamennünk az időben. A hetvenes, nyolcvanas években az emberek nagy része személyesen, levélben, vagy telefonon kommunikált. A különböző telefonkönyvekben, kisokosokban temérdek hirdetést láthatott az ember. Ma viszont már senki nem lapozz bele egy telefonkönyvbe, így más helyen hirdetnek a cégek. Ez a hely az internet.

2020-ban már megkerülhetetlen az online jelenlét. Sokan csak akkor vesznek komolyan egy céget, egy vállalkozást, egy szolgáltatót, hogyha van egy saját weboldala, amin hiteles információk, referencia és elérhetőség található. Ráadásul, ha van egy weboldala, akkor a világ legegyszerűbb és legkönnyebb vevőszerző trükkjét is bevetheti – az online hirdetést.

1. A fogyasztók egyharmada nem veszi komolyan a weboldal nélküli vállalkozásokat

A weboldalunk az első számú marketing eszközünk, elvégre már egy digitális világban élünk. A hivatalos Eurostat felmérés szerint a 16 és 74 év közötti magyar állampolgároknak 83%-a regisztrált Facebookon, valamint saját bevallásuk szerint a 88%-uk az interneten szokott tájékozódni. Az emberek ma már elvárják, hogy egy vállalkozás legyen az egy személyi edző, vagy egy sarki kifőzde rendelkezzen egy professzionális weboldallal. Kevésbé tartják profinak azokat a vállalkozásokat, amelyeknek nincs weboldala.

2. Az emberek az interneten keresnek rád

A 88%-nyi magyar embernek a többsége az interneten keress rá a vállalkozásokra. Itt keresnek helyi üzleteket, szolgáltatásokat. Nagyjából több milliónyi keresés megy végbe naponta. Lehet, hogy ebben a pillanatban is valaki épp a te szolgáltatásodat keresi. Megtalál téged? Nem, mert nincs weboldalad, fel sem dob téged a Google.

3. A fogyasztók túlnyomó többsége a weboldalakon keresztül lépnek kapcsolatba a vállalkozásokkal

A fogyasztók nagy többsége először a vállalkozások webhelyét próbálja felkutatni amikor kapcsolatot akar velük létesíteni. Ha vásárolni akarnak, vagy szolgáltatást akarnak igénybe venni, akkor mindig a keresőmotornál kezdik (hazánkban szinte csak a Google-t használják a felhasználók), de ha valaki nem található meg ott, akkor hamar keresnek egy olyan céget, ami jelen vannak az interneten.

4. A kereskedelmi forgalmat ma már minden iparágban meghatározza az internetes tartalom

Sok olyan cég van, akik azt mondják, hogy azért nincsenek jelen az interneten, mert ők nem nyújtanak online szolgáltatást. Ilyen például az ipari vagy feldolgozóipari tevékenység, vagy a B2B. A B2B az, amikor egy cég nem magánszemélyek számára értékesít, hanem más cégek számára. (Ennek az ellentéte a B2C, amikor magánszemélyek számára értékesítünk).

Gondolhatnánk és gondolják sokan, hogy a B2B szférában nincs túl sok értelme a weboldalnak. Azonban ez nem így van. Több közvélemény kutatás is kimutatta már, hogy az üzletek megkötésben nagy szerepet játszott a cég online tartalma, jelen esetben a weboldalon található információk. Mindegy, hogy az ember saját magát, vagy a cégét képviseli, szereti, hogyha minden információt első kézből megkap – erre tökéletes megoldás egy weboldal.

5. A fogyasztók nagyrésze a weboldal designjából dönti el, hogy hiteles-e a vállalkozás.

Ha nem rendelkezel weboldallal, akkor a fogyasztók kevésbé bíznak meg benned. Az NMHH 2018-as statisztikája szerint a 16 év feletti internetezők 51%-a használja az internetet informálódásra. Ugyan ezen emberek 77%-a az interneten veti össze az árukínálatokat és az árakat is. 72%-uk vásárol és rendel. Mivel nagy a közönség és nagy a választék az interneten így a fogyasztók össze tudják vetni a különböző cégeket, szolgáltatókat. Egy szép, egyedi, minőségi designnal rendelkező weboldal sokkal meggyőzőbbnek, hitelesebbnek bizonyul azokkal szemben, amelyeknek ódivatú, vagy használhatatlan weboldaluk van esetleg nincs is nekik. Átlagosan elmondható, hogy a fogyasztók 10 másodperc alatt eldöntik egy weboldalról, hogy hitelesnek tartják-e.

 

6. A fogyasztó gyors válaszokat akar a legegyszerűbb módon

Amikor az emberek felkeresnek egy weboldalt a következőkre kíváncsiak: ki vagy te? mivel foglalkozol? hogyan léphetek veled kapcsolatba? Jelenleg az azonnali információk korában élünk, így a fogyasztó ma már elvárja, hogy mindent megtudjon rólad, azonnal. Nem akar keresgetni, sok időt foglalkozni ezzel. Ráadásul, ha nem találja a válaszokat rólad, akkor pillanatok alatt felkeres egy olyan weboldalt, ami ezt egyből megmondja neki.

7. Segít legyőzni a konkurenciát

A weboldal segít legyőzni a konkurenciát. Ha keresőoptimalizálva van az oldal, akkor nagy eséllyel hamar felfedezik a weboldalt. Az internetezők többsége nem szokott több oldalnyi Google találatot végig bogarászni, az első 5-10 közül választanak. Épp ezért nagyon fontos, hogy jó eredményt érjünk el, így könnyen a konkurencia fölé tudunk kerekedni.

A social media nem elég

Sokan gondolják azt, hogy nekik nincs szükségük weboldalra, hiszen ott vannak Facebookon. Igen, úgy, ahogy minden más vállalkozás Magyarországon. Ma már a kistarcsai vegyesboltnak is van Facebook oldala, így nagy előnyhöz ez nem juttat. Persze nagyon fontos, hogy legyen, sőt, azonban nem elég, ha csak Facebookon vagyunk jelen.

Főleg azért nem, mert a Facebook Page nem képes arra, hogy olyan átfogó képet adjon egy vállalkozásról, mint egy weboldal. A Facebook segít abban, hogy a vállalkozásod jobb legyen, elvégre folyamatos kontaktban leszel a vásárlóiddal, ügyfeleiddel, de ez ma már nem elég.

Összegezve: mindegy, hogy milyen vállalkozásod van, biztos, hogy szükséged van egy jó weboldalra. Nézd át a szolgáltatásainkat, árainkat, és a kapcsolati menüpontban vedd fel velünk a kapcsolatot!

Tetszett a bejegyzés?

Segíts egy megosztással, hogy másokhoz is eljusson!